تبلیغات
آسمان علم - تغذیه
آسمان علم
بدانیم تابمانیم
دوشنبه 7 مرداد 1392 :: نویسنده : علی شهرکی

یك متخصص تغذیه گفت: مصرف مواد غذایی حاوی كربوهیدرات مانند برنج، ماكارونی، سیب زمینی، نان و ذرت بوداده موجب كاهش استرس می‌شود.

یك رژیم غذایی متعادل در حفظ سلامت و كمك به كاهش استرس اهمیت زیادی دارد.

وی گفت: برخی غذاها و نوشیدنی‌ها در بدن تحریكات قوی ایجاد می‌كنند و مستقیماً موجب بروز استرس می‌شوند. از جمله كربوهیدرات‌ها كه سبب آزاد شدن ماده سروتونین در مغز شده و ایجاد آرامش می‌كند.

این متخصص تغذیه افزود: از مواد غذایی حاوی كربوهیدرات می‌توان به برنج، ماكارونی، سیب زمینی، نان، ذرت بوداده و كلوچه‌‌های كم‌ كالری اشاره كرد و برای رهایی از استرس توصیه می‌شود معادل یك لیوان ماكارونی یا برنج یا یك عدد سیب زمینی تنوری مصرف شود.

استرس سبب ایجاد گرفتگی عضلانی و یبوست می‌شود. مصرف مواد فیبردار موجب تنظیم حركات دستگاه گوارش می‌شود به همین علت در غذای روزانه افراد باید حداقل 25 گرم فیبر وجود داشته باشد.

وی گفت: میوه‌ها، سبزی‌ها و غلات سبوس‌دار منابع بسیار خوب فیبر هستند. در وعده صبحانه، میوه مصرف شود و از غلات كامل و نان‌های سبوسدار مانند سنگك استفاده شود.   





نوع مطلب :
برچسب ها : تغذیه، خوراک، تغذیه و خوراک، خوردنی ها،
لینک های مرتبط :
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر
نظرات پس از تایید نشان داده خواهند شد.


درباره وبلاگ


مدیر وبلاگ : علی شهرکی
نویسندگان
جستجو

آمار وبلاگ
کل بازدید :
بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید این ماه :
بازدید ماه قبل :
تعداد نویسندگان :
تعداد کل پست ها :
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :